Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Cappuccino Brownies


Εάν θυμάστε, πριν δύο πόστ ανακοίνωνα ότι με έχει πιάσει μανία με τα κέικ, γι' αυτό θα συνέχιζα το νέο μου χόμπι-κέικ με ένα νηστίσιμο, μιας και είμαστε στη Σαρακοστή. Όχι, εγώ δε νηστεύω, αλλά επειδή η αδερφή μου τα τελευταία χρόνια νηστεύει για 50 ολόκληρες μέρες τα πάντα (!), σκέφτηκα ότι καλό θα ήταν να δοκίμαζα και μία πιο λάιτ εκδοχή. Έτσι, για να μην τα τρώω όλα μόνη μου. Έλα όμως που η αδερφή μου από χθες κάνει βόλτες στο Μπέργκαμο (είπαμε, η rayanair είναι θεά). Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να δημιουργήσω ελεύθερα και, γιατί όχι, επηρεασμένη από τον αέρα της Ιταλίας.
Πριν δύο ώρες μου ήρθε η ιδέα και voila, γράφω ήδη το πόστ για το γλυκάκι που είναι ξάπλα στο τραπέζι της κουζίνας: Cappuccino Brownies. Στην Ιταλία ο καπουτσίνο δεν είναι είδος πολυτελείας όπως εδώ, ενώ η γεύση του αλλά και η ποιότητά του είναι κλάσης ανώτερα. Όσο για το αφρόγαλα είναι σαν ένα σύννεφο σαντιγής που δημιουργεί χαριτωμένα "μουστάκια" στην άκρη του χείλους.
Η βάση αυτού του μπράουνι δεν έχει κακάο, όπως σε προηγούμενες συνταγές που έχω δώσει, αλλά σοκολάτα. Επειδή όμως εμένα μου αρέσει η πικρή σοκολάτα φρόντισα και έβαλα σοκολάτα 85% κακάο. Αν εσείς είστε του πιο γλυκού, βάλτε μία απλή. Επίσης συνιστώ να προσέξετε την ποιότητα του καφέ που θα βάλετε, ώστε να δώσει ωραίο άρωμα. Εγώ έβαλα εσπρέσο ντεκαφεινέ από τα Starbucks που έχει πλούσια γεύση και έντονο άρωμα. Η συνταγή ανήκει στην Amandeleine, εγώ το μόνο που έκανα είναι το ότι αφαίρεσα λίγη ζάχαρη. Τα μπράουνις γίνονται εύκολα και γρήγορα, χωρίς τη χρήση μίξερ. Είναι μαλακά στη βάση τους και πολύ γευστικά. Απολαύστε...



Cappuccino Brownies

113 γρ. βούτυρο σε κυβάκια
85 γρ. σοκολάτα τεμαχισμένη
1 1/2 κούπας ζάχαρη (έβαλα 1 1/3)
3 αβγά
2 κουταλιές καφέ εσπρέσσο σε σκόνη
1/4 κουταλάκι αλάτι
1 1/2 κουταλάκι εκχύλισμα βανίλιας
3/4 κούπας αλεύρι

Για το γλάσο
170 γρ. άσπρη σοκολάτα
5 κουταλιές κρέμα γάλακτος

κανέλλα για το πασπάλισμα

Προθερμάνετε το φούρνο στους 165 βαθμούς.
Βάλτε σε μπεν μαρί τη σοκολάτα με το βούτυρο και ανακατέψτε μέχρι να λιώσουν και να ομογενοποιηθούν.

Αποσύρετε το κατσαρολάκι από τη φωτιά και ρίξτε τη ζάχαρη. Ανακατέψτε. Αφήστε λίγο να πέσει η θερμοκρασία και προσθέστε ένα ένα τα αβγά, ανακατεύοντας μετά από το κάθε ένα μέχρι να απορροφηθεί. Προσθέστε τον καφέ, τη βανίλια και το αλάτι. Έπειτα βάλτε και το αλεύρι.


Ανακατέψτε. Απλώστε αλουμινόχαρτο στο σκεύος που θα χρησιμοποιήσετε και ρίξτε μέσα το μείγμα.


Ψήστε για περίπου 30  λεπτά. Θα πρέπει το μπράουνι να είναι μαλακό και αν βουτήξετε μέσα ένα μαχαίρι να βγαίνει σχεδόν καθαρό.


Αφήστε το μπράουνι να κρυώσει και ξεφορμάρετέ το.


Βάλτε πάλι σε μπεν μαρί τη λευκή σοκολάτα τεμαχισμένη μαζί με την κρέμα γάλακτος. Προσέξτε να μην ανέβει πολύ η θερμοκρασία γιατί θα καεί η σοκολάτα! Όταν λιώσει η σοκολάτα αφήστε την για περίπου είκοσι λεπτά να κρυώσει, ώστε να πήξει λίγο και να μπορεί να απλωθεί πιο εύκολα πάνω από το brownie.


Στρώστε το γλάσο πάνω από το μπράουνι, πασπαλίστε με κανέλλα και είστε έτοιμοι! Περιττό να πω ότι ταιριάζει έξοχα με ένα φλιτζάνι καφέ...




1 σχόλιο: