Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Χοιρινό με Mango Chutney

 
Αν θέλετε να ξεφύγετε από τις γεύσεις της ελληνικής καθημερινότητας και εάν βαριέστε να ασχοληθείτε με την κουζίνα, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αφιερώσετε δέκα (μπορεί και λιγότερο) λεπτά στην προετοιμασία αυτού του εδέσματος και να το ξεχάσετε για καμιά ώρα στο φούρνο.
      Η γεύση του είναι ιδιαίτερη, έντονη από μοσχομυριστά μπαχαρικά και ελαφρά γλυκίζουσα, λόγω του chutney. Εγώ το πρωτοδοκίμασα στο σπίτι της νονάς μου, στην Κύπρο, πριν από δέκα χρονάκια. Δεν ξέρω περισσότερα για την καταγωγή του, πάντως είναι από τα αγαπημένα μου φαγητά, αν και το κάνω σπάνια καθώς η οικογένεια και οι περισσότεροι φίλοι μου δεν είναι μαθημένοι στις διαφορετικές γεύσεις (πόσο διακριτικά αναφέρω το ότι είναι ταγμένοι στον μουσακά, τα γιουβαρλάκια και τα κοψίδια και με κράζουν όταν καινοτομώ στην κουζίνα). Εναλλακτικά αντικαταστήστε το χοιρινό με κοτόπουλο ή μοσχάρι, αλλά προσαρμόστε το χρόνο ψησίματος.
      Παντρέψτε το με ρύζι ατμού και θα με θυμηθείτε. Και αν διαβάζοντας τα υλικά σκεφτείτε ότι ξέχασα το λάδι, όχι δεν το ξέχασα. Δε βάζω σταγόνα. Όμως, αν θέλετε να λαδώσετε το εντεράκι σας, προσθέστε ελαιόλαδο κατά βούληση.

Χοιρινό με Mango Chutney

500 γρ. χοιρινό (κομμένο σε μπουκίτσες)
1 στραγγιστό γιαούρτι
2 κουταλάκια tandoori masala σε σκόνη
1 βαζάκι mango chutney (υπάρχει και καυτερό, προσέξτε το)
Λίγο αλάτι

Χτυπήστε στο μούλτι το γιαούρτι, το ταντούρι και το chutney.
Απλώστε το κρέας σε ένα σκεύος που να έχει καπάκι, κατά προτίμηση σε μία γάστρα και ρίξτε από πάνω το μίγμα. Ανακατέψτε καλά με τα χέρια σας, σκεπάστε με το καπάκι και αφήστε το να ψηθεί στους 200 βαθμούς για μία περίπου ώρα. 


Στα 40 με 45 λεπτά ανοίξτε και ανακατέψτε το κρέας και συνεχίστε το ψήσιμο. Όταν θα είναι έτοιμο θα έχει αρκετά ζουμάκια, που εμένα μου αρέσουν γιατί συνοδεύουν τέλεια το ρύζι. Αν δε σας αρέσει αυτό, τότε αφήστε το ξεσκέπαστο για περίπου δέκα λεπτά, μέχρι να φύγουν τα υγρά.



Sorry για το ανύπαρκτο food styling, αλλά δεν έπρεπε να στήσω κι άλλο τους συγχορωδούς μου…

5 σχόλια:

  1. ΄Ενα από τα πράγματα που θα κάνω αυτή τη χρονιά είναι να επαινώ και γραπτά τους καλούς φίλους(και όχι μόνο)για το καλό που προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο σε γαστρονομικό επίπεδο(και σε ότι άλλο έχουν ευχαρίστηση).Επί του προκειμένου αναφέρομαι στις απίστευτες λιχουδιές της Praline που πιστεψτε με τις έχω φάει με απίστευτη λαιμαργία.Το συγκεκριμένο έδεσμα είναι ανεπανάληπτο και ως λάτρης της ινδικής κουζίνας και γενικά των εξωτικών γεύσεων τολμώ να γράψω ότι η γεύση του με τη συγκεκριμένη συνταγή ξεπερνά και τη γεύση από το αντίστοιχο του Ταζ Μαχάλ.(εξαιρετικό ινδικό εστιατόριο στο Μαρούσι)
    "Τα αρκετά ζουμάκια, που εμένα μου αρέσουν γιατί συνοδεύουν τέλεια το ρύζι", είναι μια πρόταση παραπλανητική και δεν αναφέρεται στην blogger, (που ως γνωστόν τρώει σε απίστευτες ποσότητες!!!)αλλά σε μένα που πάντα γεμίζω με ζουμιά τους λόφους του ρυζιού.Εύχομαι οι συναντήσεις μας να συνοδεύονται πάντα από το λατρεμένο σου και χορταστικό φαγάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. to dokimasa ki ego ayto to eksairetiko faghto kai zhthsa amesos th syntagh!!eyxaristoume praline!!
    rena

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για τους καλούς φίλους πάντα θα έχω ένα ενδιαφέρον εδεσματάκι για τσιμπολόγημα...Σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Epitelous!!!!! Omologw oti meta apo (xmm, kamposa) xronia apo tote pou to prwtodokimasa sto spiti sou se kapoia giorth panta to oneireuomoun auto to piato! exw dokimasei na to ftiaksw alla pote den htan idio! Alla elpizw oti edw exeis apokalypsei ola ta mystika :P

    Mprabo Annoula!

    AAA, Apo pou pairneis tandoori skonh sth Rodo? exei sta S/M?

    Filakia! Yiam!Yiam!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Foteini, όπως βλέπεις δεν είναι καμία φιλοσοφία αυτή η νοστιμιά. Η φίλη Rena μου είπε ότι βρήκε tandoori σε σκόνη στο Alfa Deli στην Ιξιά, δίπλα από τη Στάνη. Κάπου αλλού δεν το έχω δει, εγώ το προμηθεύομαι από ταξίδια μου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη...Ρώμη ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή